loading...
فروشگاه ایران من
iranm بازدید : 56 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
كنترل موتورهای القایی با اینورترها و مبدل های AC و شبیه سازی آن با MATLAB SIMULINK

كنترل موتورهای القایی با اینورترها و مبدل های AC و شبیه سازی آن با MATLAB SIMULINK

دسته نرم افزار آموزشی زیردسته دانشگاهی

پروژه با موضوع
كنترل موتورهای القایی با اینورترها و مبدل های AC و شبیه سازی آن با MATLAB SIMULINK

مناسب برای گرایشهای كنترل الكترونیك و قدرت دارای فایل های word- pdf- powerpoint- matlb simulink
فرمت: word - doc تعداد كل صفحات:100

جدید پنج فصل

توضیح:در پایان نامه كنترل موتورهای القایی با استفاده از اینورترهای سهفاز و مبدلهای AC به AC مبتنی بر تریستور ، ترانزیستور IGBT و ادواتالكترونیك قدرت به طور كامل ارائه شده است و با نرم افزار MATLAB SIMULINKشبیه سازی شده است

كلمات كلیدی پایان نامه: كنترل موتورها ، موتور القایی ،اینورتر ، اینورترولتاژ ، اینورتر جریان ، برشگر AC، مبدلهای AC وDC ، شبیه سازی با متلب

فهرست مطالب
فصل اول: مقدمه ای بر كنترل موتورهای القایی با ادوات الكترونیك قدرت
مقدمه كلی
كنترل موتورهای القایی با مبدلهای AC
استفاده از اینورترها در كنترل موتورهای القایی
فصل دوم: بررسی موتورهای القایی
2-1 عملكرد موتورهای القایی 3 فاز
2-1-1 تحلیل حالت دائمی
2-1-2 موتورهای القایی قفس سنجابی
2-1-3طبقه بندی موتورهای قفس سنجابی
2-1-4 موتورهای القائی با رتور سیم بندی شده
2-2 راه اندازی
2-3 ترمز كردن
2-4 كنترل سرعت
2-4-1 كنترل سرعت با منبع ولتاژ متغیر و فركانس ثابت
2-4 -2كنترل سرعت با تغییر فركانس
فصل سوم كنترل موتورهای القایی با كنترل كننده های ولتاژ
3-1 مدارهای كنترل كننده ولتاژ AC
3-2 كنترل چهار ربعی و كار به صورت حلقه بسته
3-3 محركه های بارهای پنكه ای یا پمپها و جرثقیلها
3-3-1 محركه های بار های پنكه ای و پمپ ها
3-3-2محركه‌ جرثقیل‌ها
3-4 راه اندازی با كنترل كننده های ولتاژ
3-5 حداقل نمودن تلفات
فصل چهارم: كنترل موتورهای القایی با اینورترها
4-1 كنترل موتور القایی با اینورتر منبع ولتاژ
4-1-1 اینورتر منبع ولتاژ سه فاز
4-1-2 اینورتر شش پله ای
4-1-3 كنترل ولتاژ اینورتر شش پله ای
4-1-3 كنترل ولتاژ اینورتر شش پله ای
4-1-4 اینورتر
4-1-5 اینورتر منبع ولتاژ فركانس متغییر كنترل ولتاژ اینورتر شش پله ای
4-1-3 كنترل ولتاژ اینورتر شش پله ای
4-1-3 كنترل ولتاژ اینورتر شش پله ای
4-2 محركه های اینورتر منبع جریان فركانس متغیر
4-3 اینورترهای PWM كنترل شده با جریان
4-4 سیكلو كنورترها
فصل پنجم: شبیه سازی میدل های AC و اینورترها جهت كنترل موتور القایی با متلب
5-1 مقدمه
5-2 شبیه سازی مبدل AC به AC سه فاز تریستوری
5-2-1 مدار شبیه سازی شده
5-2-2 ورودی و خروجی مبدل
5-2-3 فیلتر كردن ولتاژ خروجی و حذف هارمونیكها
5-3 شبیه سازی اینورترهای سه فاز
5-3-1 مدار شبیه سازی شده یك اینورتر تكفاز و ارائه نتایج
5-3-2مدار شبیه سازی شده اینورتر سه فاز تمام پل
5-3-3 ولتاژ خروجی اینورتر
5-3-3 فیلتر كردن ولتاژ خروجی و حذف هارمونیكها
نتیجه گیری و پیشنهادات
منابع
اطلاعات تكمیلی
در قسمت شبیه سازی این پایان نامه چندین مدار و شكل كه در نرم افزار متلب شبیه سازی شده اند ارائه شده است
فایلهای اجرایی متلب به همراه پایان نامه ارائه می شود.
فایل POWERPOINT این پایان نامه كه در جلسه دفاعیه ارائه شده ، همراه سایر فایلها ارائه می شود.
در مورد این پایان نامه مشاوره رایگان ارائه می شود
قبل و پس از دریافت پایان نامه به سوال های شما پاسخ داده می شود و شما میتوانید بدون هیچ گونه محدودیتی هر گونه سوال یا اشكالی در مورد این پایاننامه را از طریق شماره تلفن 09369980143 یا ایمیل nouriweb@gmail.com مطرحكنید.
بخشهایی از این پایان نامه
موتورهای القایی بخصوص موتورهای قفس سنجابی مزایای نسبت به موتورهای dcدارند. از مواردی نظیر نیاز به نگهدارندی كمتر ، قابلیت اطمینان بالاتر ،هزینه ، وزن ، حجم واینرسی كمتر ، راندمان بیشتر ، قابلیت عملكرد در محیطهای با گرد غبار و در محیط های قابل انفجار را می توان نام برد . مشكلاصلی موتورهای dc وجود كمو تا تور و جاروبك است ، كه نگهداری زیاد و پرهزینه و نا مناسب بودن عملكرد موتور در محیط های با گرد و غبار بالا وقابل انفجار را بدنبال دارد. با توجه به مزایای فوق در تمامی كار بردها ،موتور های القایی بطور وسیع بر سایر موتورهای الكتریكی ترجیح داده می شوند. با اینحال تا چندی پیش از موتورهای القایی فقط در كاربردهای سرعت ثابتاستفاده شده است و در كار بردهای سرعت متغیر موتورهای dc ترجیح داده شدهاند . این امر ناشی از آنست كه روشهای مرسوم در كنترل سرعت موتورهایالقایی هم غیر اقتصادی و هم دارای راندمان كم بوده است. با بهبود درقابلیت ها و كاهش در هزینه تریستور ها واخیرا در ترانزیستورها ی قدرت وGTO ها امكان ساخت محركه های سرعت متغیر بااستفاده از موتورهای القاییبوجود آمده است كه در برخی موارد حتی از نظر هزینه و عملكرد از محركه هایبا موتور dc نیز پیشی گرفته اند . در نتیجه این پیشرفتها ، محركه هایموتورهای القایی در برخی كار بردهای سرعت متغیر بجای محركه های dc مورداستفاده قرار گرفته اند . پیش بینی می شود در آینده موتور های القایی بطورگسترده در محركه های سرعت متغیر مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
برای داشتن محدود وسیع تغییرات سرعت، بایستی از موتور قفس سنجابی كلاس Dاستفاده شود. چون نسبت گشتاور به جریان با كاهش ولتاژ كم می‌شود، لذا اینروش برای كاربردهایی كه به گشتاور كم در سرعت‌های پائین نیاز دارند مناسباست.
تغییرات ولتاژ تغذیه توسط كنترل كننده ولتاژ ac بدست می‌آید. لازم بهیاد‌آوری است كه این كنترل كننده ازیك منبع ac ثابت یك ولتاژ ac متغیرفركانس ثابت ایجادمی‌كند. با اینحال در این تبدیل ضریب قدرت كوچك است ومقدار قابل ملاحظه‌ای از هارمونیكها نیز در ولتاژ خروجی كنترل‌كننده ایجادمی‌شود. با كاهش ولتاژ خروجی، ضریب قدرت كاهش و محتویات هارمونیكی افزایشمی‌یابند. افزایش هارمونیكها باعث افزایش تلفات وافت ظرفیتموتورمی‌شوند.گشتاور موتور كه در ولتاژ‌های پائین كوچك است كاهش بیشتریمی‌یابد.موتورهای القایی كه با كنترل كننده‌های ولتاژ ac كنترل می‌شوند دربارهای پنكه‌ای، پمپها و جرثقیل‌ها بكار گرفته‌ می‌شوند.
یك موتور القایی قفس سنجانی چند مزیت نسبت به یك موتور dcدارد. از جملهقیمت ارزان ، طول عمر زیاد ، استحكام و و قابلیت اطمینان بالا را می تواننام برد. همچنین به علت عدم حضور كمو تاتور و جاروبكها ، موتور قفسهسنجابی نیاز به تعمیر و نگهداری ندارد. موتور در محیط های قابل انفجار نیزمی تواند مورد استفاده قرار گیرد. ساختمان رتور موتور قفس سنجابی بگونه ایاست كه می توان آن را در سرعت،قدرت و ولتاژ بالاتر طراحی نمود. همچنین ،وزن و حجم ممان اینرسی آن كمتر است. با این حال هزینه سیستم كنترل فركانسمتغییر به مراتب بیش از هزینه یكسو كننده قابل كنترل می باشد. با آنكهقیمت موتور القائی قفس سنجابی در قدرت یكسان از قیمت موتور dc موتور بسیاركم است ولی در مجموع هزینه محركه ac فركانس متغیر عموماً بالاتر است .
در كاربردهای خاص كه نیاز به تعمیر و نگهداری نبایستی وجود داشته باسدهمچون كاربرد در تأسیسات زیر دریایی و زیر زمینی و همچنین كاربرد در محیطهای قابل انفجار و آلوده نظیر معادن و صنایع شیمیائی استفاده از محركه هایالقائی با فركانس متغیر عمومیت پیدا كرده است. به دلیل مزایای موتورهایقفس سنجابی و روش كنترل فركانس متغیر، محركهای ac فركانس متغیر دركابردهایی نظیر موتورهای كششی، پمپ‌ها، بارهای پنكه ای كمپرسورها ، باصنایع بافندگی و ماشین ابزارها و وسایل نقلیه نیز مورد استفاده قرارگیرند. هم اكنون به سبب در دسترس بودن و پیشرفت ترانزیستور های قدرت ، ازلحاظ مقادیر نامی بالا و مشخصه های بهبود یافته ، در قدرتهای پایین هزینهمحركه های ac فركانس متغیر با محركه dc قابل مقایسه شده است. همچنین درچند ساله اخیر ، با پیشرفت های ایجاد شده در ساخت GTO انتظار می رود كهمحركه های ac بطور كامل جایگزین محركه های dc در قدرتهای متوسط و تا حدیقدرتهای بالا بشوند.در كنترل موتورهای از مبدلهای فركانس متغیر نیزاستفاده می شود كه این مبدلها به 3 دسته زیر تقسیم بندی می شوند :
1ـ اینورترمنبع ولتاژ
2ـ اینورتر منبع جریان
3ـ سیكلوكنورتر
اینوتر ها dc را به ac با فركانس متغییر تبدیل می كنند . اگر خروجیacاینتور بصورت یك منبع ولتاژ ac عمل كند، به گروه اینورتر منبع ولتاژتعلق دارد. به همین صورت اگر خروجی ac اینوتر بصورت یك منبه جریان ac عملكند، آن را اینورتر منبع جریان می نامند. به دلیل كوچك بودن امپدانسداخلی، ولتاژ خروجی یك اینوتر منبع ولتاژ با تغییرات بار ثابت باقی میماند بنابراین برای محركه های تك موتوره و چند موتوره مناسب هستند. بااتصال كوتاه شدن پایانه های خروجی ، جریان به سرعت افزایش می یابد زیراامپدانس داخلی ثابت زمانی آن كوچك هستند . بنابراین حفاظت در برابر اتصالكوتاه توسط سیستم كنترل جریان میسر نیست بایستی با فیوزهای سریع حفاظتانجام می شود.در مقابل بدلیل بزرگ بودن امپدانس داخلی یك اینورتر منبعجریان ، تغییر ولتاژ پایانه های اینورتر جریان در اثر تغییر بار بسیاربزرگ است. بنابراین اگر در حالت چند ماشینه از اینورتر جریان استفاده شود.تغییر بار هر یك از موتورها بر كار سایر موتورهای اثر دارد پس در كاربردچند ماشینه از اینورتر منبع جریان استفاده نمی شود. چون جریان خروجیاینورتر منبع جریان مستقل از امپدانس بار است، حفاظت ذاتی در مقابل اتصالكوتاه پایانه هایش دارد.سیكلوكنورترها از منبع ac ثابت می توانند مشخصهمنبع ac فركانس متغییر ولتاژ یا جریان را ایجادنمایند.

شما می توانید به سه روش زیر این محصول را دریافت كنید

روش اول: از طریق ایمیل - ظرف حداكتر 12 ساعت به دست شما می رسد. بدیهی است این روش هزینه پستی ندارد

روش دوم : پست سفارشی كه حدود 10 روز طول می كشد تا تحویل بگیرید و
حدود 2000 تومان هزینه پست سفارشی می باشد

روش سوم : پست پیشتاز كه حدود 5 روز طول می كشد تا تحویل بگیرید و
حدود 5000 تومان هزینه پست پیشتاز می باشد

در صورتی كه درباره این مجموعه سوالی دارید بعد از ثبت سفارش می توانید تماس بگیرید( امكان لغو سفارش موقع تماس وجود دارد)

شماره مجوز 444/0085

فروشنده: نوین تحصیل

قیمت: 26,000 تومان

درصد :50

روش خرید:برای خرید كنترل موتورهای القایی با اینورترها و مبدل های AC و شبیه سازیآن با MATLAB SIMULINK ، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش،ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید،سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرمخرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.


خرید كنترل موتورهای القایی با اینورترها و مبدل های AC و شبیه سازی آن با MATLAB SIMULINK

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 826
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 69
  • بازدید امروز : 105
  • باردید دیروز : 718
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,437
  • بازدید ماه : 2,092
  • بازدید سال : 17,451
  • بازدید کلی : 59,641